Oferta dla uczniów
Zajęcia realizowane w przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych
rok szkolny 2019/2020
TYTUŁ FORMY | KRÓTKI OPIS | OSOBA PROWADZĄCA | TERMIN REALIZACJI |
Złości dość |
Zajęcia na temat trudnych emocji oraz skutecznych metod radzenia sobie z nimi |
A. Masternak |
zgodnie z zapotrzebowaniem |
Zajęcia integracyjne dla grup klasowych |
Budowanie pozytywnych relacji w zespole klasowym |
A. Masternak M. Miszczyk |
zgodnie z zapotrzebowaniem |
Program profilaktyki alkoholowej. Trening skutecznego odmawiania |
Weryfikowanie wiedzy na temat alkoholu, skutków oraz mechanizmów uzależniania się. Trening skutecznego odmawiania. Zajęcia dla uczniów klas V-VII szkoły podstawowej |
A. Masternak M. Miszczyk |
zgodnie z zapotrzebowaniem |
Moje mocne strony i zainteresowania |
Zajęcia warsztatowe dla uczniów klas VI szkoły podstawowej |
M. Węglewska I. Zawiasa |
zgodnie z zapotrzebowaniem |
Matura i co dalej? |
Zajęcia warsztatowe dla uczniów klas II i III szkół ponadgimnazjalnych na temat planowania dalszego kierunku kształcenia, połączone z diagnozą preferencji zawodowych |
R. Szczepanik |
zgodnie z zapotrzebowaniem |
Wybieram szkołę ponadpodstawową |
Zajęcia warsztatowe dotyczące planowania dalszego kierunku kształcenia dla uczniów klas VIII |
R. Szczepanik |
zgodnie z zapotrzebowaniem |
Szkoły ponadpodstawowe |
Zajęcia informacyjne dla uczniów klas VIII na temat możliwości kształcenia w Jeleniej Górze |
R. Szczepanik |
zgodnie z zapotrzebowaniem |
Zajęcia antystresowe |
Techniki autorelaksacji i modyfikacja lękowych nastawień - Zajęcia dla uczniów klas III ponadgimnazjalnych |
A. Krawczyszyn B. Zielińska |
cały rok szkolny |
Zajęcia warsztatowe dotyczące rozwiązywania sytuacji konfliktowych bądź trudnych w klasie |
Zajęcia rozwijające konstruktywne wzorce zachowań w sytuacjach trudnych - Uczniowie klas V szkół podstawowych i starsi |
A. Krawczyszyn B. Zielińska |
cały rok szkolny |
Zajęcia warsztatowe rozwijające umiejętności interpersonalne i komunikacyjne |
Zajęcia warsztatowe z elementami edukacji, rozwijające konstruktywne wzorce zachowań. Profilaktyka zachowań problemowych - Uczniowie klas V szkół podstawowych i starsi |
A. Krawczyszyn B. Zielińska |
cały rok szkolny |
Zajęcia psychoedukacyjne - profilaktyka uzależnień |
Edukacja z elementami warsztatu - Uczniowie klas VI szkół podstawowych i starsi |
A. Krawczyszyn B. Zielińska |
cały rok szkolny |
Wiem i mądrze wybieram |
Zajęcia psychoedukacyjne z obszaru profilaktyki. Tematyka ukierunkowana zgodnie z zapotrzebowaniem (uzależnienia, zdrowy tryb życia, właściwe planowanie i wykorzystanie czasu wolnego, bezpieczeństwo w sieci itp.) - Uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
B. Poleszczuk |
cały rok szkolny - odpowiednio do zgłaszanych potrzeb i możliwości |
Kim jestem, kim chcę być czyli "Moja przyszłość zależy ode mnie" |
Zajęcia psychoedukacyjne z elementami warsztatu z zakresu rozpoznawania swoich mocnych i słabych stron, orientacji zawodowej i szkolnej. Zajęcia mogą być wykorzystane dwutorowo: - do obserwacji ucznia z problemami - do psychoedukacji Uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
B. Poleszczuk |
cały rok szkolny - odpowiednio do zgłaszanych potrzeb i możliwości |
Inni czy tacy sami? |
Zajęcia psychoedukacyjne ukierunkowane na tworzenie klimatu akceptacji rówieśniczej tolerancji. Zajęcia mogą być wykorzystane dwutorowo: - do obserwacji ucznia z problemami - do psychoedukacji Uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
B. Poleszczuk |
cały rok szkolny - odpowiednio do zgłaszanych potrzeb i możliwości |
"Nie", które chroni |
Zajęcia psychoedukacyjne z elementami warsztatu. Obszar - profilaktyka uzależnień, zachowań ryzykownych. Problematyka obejmuje umiejętność stawiania granic, przewidywania skutków, określania oczekiwań i potrzeb. Zajęcia mogą być wykorzystane dwutorowo: - do obserwacji ucznia z problemami - do psychoedukacji |
B. Poleszczuk |
cały rok szkolny - odpowiednio do zgłaszanych potrzeb i możliwości |
Nauka - co zrobić, aby uczyć się szybciej i chętniej? |
Zajęcia psychoedukacyjne z elementami warsztatu. Zakres: style uczenia się, motywacja poznawcza. Zajęcia mogą być wykorzystane dwutorowo: - do obserwacji ucznia z problemami - do psychoedukacji Uczniowie klas IV - VII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych |
B. Poleszczuk |
cały rok szkolny - odpowiednio do zgłaszanych potrzeb i możliwości |
Zajęcia realizowane w poradni dla dzieci przedszkolnych
i klas I-III
rok szkolny 2019/2020
TYTUŁ FORMY |
KRÓTKI OPIS |
ODBIORCY |
OSOBA PROWADZĄCA |
REALIZACJA |
Pomoc pedagogiczna dla dzieci z trudnościami w funkcjonowaniu; zajęcia indywidualne |
Rozwijanie umiejętności językowych, komunikowania się. Kształtowanie umiejętności aktywnego spędzania wolnego czasu. Rozwijanie kompetencji społecznych. Kształtowanie nawyków radzenia sobie w sytuacjach trudnych |
uczniowie klas I-III |
M. Matecka-Masiarek |
cały rok szkolny |
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne indywidualne, ewentualnie w małych grupach (2-3 osobowych) |
Rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych i ich integracji, nauka czytania, w tym czytania ze zrozumieniem; kształtowanie wrażliwości ortograficznej pisania, trening ortograficzny, usprawnianie motoryki |
uczniowie klas I-III |
M. Matecka-Masiarek |
cały rok szkolny |
Zajęcia przygotowujące do rozpoczęcia nauki szkolnej (indywidualne)
|
Rozwijanie percepcji wzrokowej i funkcji słuchowo-językowej, usprawnianie motoryki rąk; kształtowanie pojęć i operacji matematycznych |
dzieci 5-6-letnie
|
M. Matecka-Masiarek
|
cały rok szkolny |
Pomoc pedagogiczna indywidualna
|
Rozwijanie gotowości szkolnej, doskonalenie funkcji percepcyjno-motorycznych
|
dzieci 5-6-letnie |
M. Miszczyk |
cały rok skolny |
Terapia psychologiczna |
Terapia skierowana do dzieci z zaburzeniami funkcjonowania emocjonalno-społecznego |
dzieci w wieku przedszkolnym i uczniowie szkół podstawowych |
Z. Peter- Kubicka |
cały rok szkolny |
Jak radzić sobie z niepłynnością mówienia? |
Zajęcia grupowe dla dzieci jąkających się, poznawanie i stosowanie technik upłynniających mówienie |
dzieci szkolne kl. I-III |
E. Jurzak-Kokotowska |
rok szkolny |
Grupowy trening słuchowy dla dzieci z wadą słuchu |
Ćwiczenia muzyczno-ruchowe, słowno-ruchowe, słowno-rytmiczne oraz słuchowe. Trening uwagi słuchowej |
dzieci w wieku przedszkolnym 3-6 r.ż
|
A. Konieczko K. Kobylak
|
cały rok szkolny
|
Pomoc pedagogiczna indywidualna |
Rozwijanie gotowości szkolnej, doskonalenie funkcji percepcyjno-motorycznych |
dzieci w wieku 5-6 lat |
K. Kobylak |
cały rok szkolny
|
Pomoc pedagogiczna indywidualna i w małych grupach (2 - 4 osobowych) |
Doskonalenie techniki czytania i pisania oraz umiejętności czytania ze zrozumieniem |
uczniowie klas I - III |
K. Kobylak |
cały rok szkolny |
Pomoc pedagogiczna – zajęcia indywidualne oraz w małych grupach (3-4 osobowych)
|
Uczenie kreatywnego myślenia, umiejętności rozwiązywania problemów, trening pamięci, nadawanie odpowiedniej struktury zdobywanym informacjom oraz przetwarzanie ich poprzez zabawy o charakterze polisensorycznym. Rozwijanie gotowości szkolnej doskonalenie funkcji percepcyjno-motorycznych, reklamowanie samego siebie, osiąganie radości z własnych osiągnięć. |
dzieci 5 - 6 letnie |
I. Pietrzyk |
cały rok szkolny |
Pomoc pedagogiczna indywidualna i w małych grupach (2-4 osobowych) |
Rozwijanie kreatywnego myślenia dziecka przy rozwiązywaniu problemów według określonej struktury, trening dobrej pamięci. Rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych istotnych w uczeniu się m.in. czytania i pisania. Ćwiczenia poprawnej pisowni, doskonalenie techniki czytania i umiejętności czytania ze zrozumieniem. |
uczniowie kl. I-III |
I. Pietrzyk |
cały rok szkolny |
Poradnia przyjazna dzieciom |
Zajęcia otwarte dotyczące ćwiczeń oddechowych, usprawniających narządy artykulacyjne |
zorganizowane grupy dzieci przedszkolnych |
A. Konieczko A. Masternak
|
|
Stymulacja rozwoju mowy z dogoterapią |
Zajęcia grupowe z wykorzystaniem ćwiczeń stymulujących rozwój mowy przy współudziale psa terapeutycznego |
dzieci przedszkolne |
D. Włodarczyk W. Barciś |
rok szkolny |
Stymulacja rozwoju mowy z integracją sensoryczną |
Zajęcia indywidualne dla dzieci z zaburzeniami mowy; kształtowanie małej i dużej motoryki, funkcji słuchowych, rozwój leksyki |
dzieci przedszkolne |
W. Barciś |
cały rok szkolny |
Terapia logopedyczna z udziałem psa terapeutycznego |
Prowadzenie terapii indywidualnej przy współudziale psa |
Klienci poradni, wymagający terapii logopedycznej, bez przeciwwskazań do udziału w dogoterapii |
W. Barciś |
cały rok szkolny |
Terapia kynofobii |
Zajęcia terapeutyczne, prowadzone przez psychologa z udziałem psa |
Klienci poradni cierpiący na kynofobię |
W. Barciś |
cały rok szkolny zgodnie z zapotrzebowaniem |
Zajęcia realizowane w poradni dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
rok szkolny 2019/2020
TYTUŁ FORMY |
KRÓTKI OPIS |
ODBIORCY |
OSOBA PROWADZĄCA |
REALIZACJA |
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne indywidualne, ewentualnie w małych grupach (2-3 osobowych) |
Rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych, nauki czytania, w tym czytania ze zrozumieniem; kształtowanie wrażliwości ortograficznej pisania; trening ortograficzny; usprawnianie motoryki |
uczniowie kl. IV-VIII |
M. Matecka-Masiarek |
cały rok szkolny |
Pomoc pedagogiczna dla dzieci z trudnościami w funkcjonowaniu; zajęcia indywidualne |
Rozwijanie umiejętności językowych, komunikowania się;Kształtowanie umiejętności aktywnego spędzania wolnego czasu; Rozwijanie kompetencji społecznych; Kształtowanie nawyków radzenia sobie w sytuacjach trudnych |
uczniowie kl. IV-VIII |
M. Matecka-Masiarek
M. Miszczyk |
cały rok szkolny |
Pomoc pedagogiczna indywidualna i w małych grupach (2-4 osobowych) |
Doskonalenie techniki czytania i pisania oraz rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem |
uczniowie kl. IV |
K. Kobylak M. Miszczyk |
cały rok szkolny |
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne indywidualne, ewentualnie w małych grupach (2-3 osobowych)
|
Rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych; nauki czytania, w tym czytania ze zrozumieniem;kształtowanie wrażliwości ortograficznej pisania
|
uczniowie kl.IV-VI
|
M. Miszczyk |
cały rok szkolny |
Oferta dla rodziców
Propozycje spotkań
w przedszkolach i szkołach
rok szkolny 2019/2020
TYTUŁ FORMY |
KRÓTKI OPIS |
OSOBA PROWADZĄCA |
TERMIN REALIZACJI |
Trudności adaptacyjne pierwszoklasisty |
Prelekcja dla rodziców |
K. Kobylak
|
zgodnie z zapotrzebowaniem |
Jak pracować z dzieckiem w domu? |
Informacje o terapii w poradni, współpracy z logopedą. Propozycje ćwiczeń stymulujących rozwój mowy |
W. Barciś |
rok szkolny |
Porady indywidualne dla rodziców |
Informacje o problemie dziecka, konsekwencjach braku terapii logopedycznej. Krótki zarys przebiegu terapii oraz propozycja ćwiczeń do czasu rozpoczęcia zajęć |
W. Barciś |
rok szkolny |
Porady dla rodziców po logopedycznych badaniach przesiewowych w przedszkolach i szkołach |
Indywidualne konsultacje dotyczące wad wymowy występujących u dzieci oraz przedstawienie możliwości i sposobów pracy z dzieckiem w domu pod kierunkiem logopedy |
A. Konieczko |
po zakończeniu badań przesiewowych |
Porady indywidualne dla rodziców po logopedycznych badaniach przesiewowych | Przedstawienie stanu mowy dziecka. W przypadku konieczności podjęcia terapii - przedstawienie schematu działań |
E. Jurzak-Kokotowska |
rok szkolny |
Jak pomóc dziecku jąkającemu się? |
Udzielanie wskazówek rodzicom dzieci mających problemy z płynnym mówieniem |
E. Jurzak-Kokotowska |
rok szkolny |
Jak pomóc dziecku w wyborze szkoły i zawodu? |
Spotkanie informacyjne dla rodziców uczniów klas VIII |
R. Szczepanik |
zgodnie z zapotrzebowaniem |
5-6 lat to dużo czy mało? |
Spotkanie szkoleniowo-dyskusyjne dla rodziców dzieci 5-6 letnich mających na celu zwrócenie uwagi na obszary w rozwoju dziecka istotne ze względu na kształtowanie się umiejętności potrzebnych do podjęcia nauki w szkole |
B. Poleszczuk |
rok szkolny odpowiednio do potrzeb i możliwości |
Nie wyręczaj! Wymagaj i wspomagaj! "O Zosi Samosi słów kilka" |
Warsztat stymulacji rozwoju małego dziecka i regulacji relacji "rodzic-dziecko". Etapy rozwoju dziecka w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym. Stymulacja rozwoju małego dziecka |
B. Poleszczuk |
rok szkolny odpowiednio do potrzeb i możliwości |
Aby dziecko chciało się uczyć... |
Spotkanie szkoleniowo-dyskusyjne. Porozmawiamy o tym: -dlaczego dzieci niezbyt chętnie się uczą, -dlaczego odkładają naukę, -jak rodzina może się przyczynić do niewłaściwych bądź właściwych wzorców zachowań, -jakie komunikaty niszczą motywacje naszych dzieci |
B. Poleszczuk |
rok szkolny odpowiednio do potrzeb i możliwości |
"Oby nie było za późno"... |
Spotkanie szkoleniowo-dyskusyjne Obszar: profilaktyka, edukacja Porozmawiamy o: -zagrożeniach współczesnego świata, -o tym, dlaczego tak trudno czasem porozumieć się z własnym dzieckiem -zachowaniach ryzykownych, -uzależnieniach
|
B. Poleszczuk |
rok szkolny odpowiednio do potrzeb i możliwości |
Jak wspomagać pracę dziecka z trudnościami w nauce, w tym z dysleksją, dysortografią i dysgrafią |
Konsultacje dla rodziców: - symptomu trudności, - wskazówki do pracy w domu |
M. Matecka-Masiarek |
szkoły rok szkolny |
Pomoc dziecku rozpoczynającemu naukę w szkole (uczeń klasy I), naukę przedmiotową (uczeń kl. IV) |
Konsultacje dla rodziców |
M. Matecka-Masiarek |
według potrzeb |
Propozycje spotkań w poradni
rok szkolny 2019/2020
Nazwa formy |
Krótki opis |
Odbiorcy |
Osoba prowadząca |
Termin realizacji |
Szkoła dla rodziców
|
Cotygodniowe grupowe zajęcia psychoedukacyjne doskonalące kompetencje wychowawcze rodziców |
rodzice, prawni opiekunowie dzieci i młodzieży |
Z. Peter-Kubicka |
rok szkolny |
Grupa wsparcia rodziców
|
Doskonalenie umiejętności zdobytych na zajęciach "Szkoły dla rodziców" |
rodzice po warsztatach "Szkoły dla rodziców i wychowawców" |
Z. Peter-Kubicka |
rok szkolny |
Terapia psychologiczna |
Terapia rodzin dzieci z zaburzeniami rozwojowymi |
rodziny |
Z. Peter-Kubicka |
rok szkolny |
Konsultacje dla rodziców dzieci z wadą słuchu uczestniczących w grupowym treningu słuchowym |
Omówienie zajęć, udzielanie wskazówek do pracy z dzieckiem w domu. Wsparcie dla rodziców w kwestii adresów miejsc dot. badań słuchu na terenie kraju oraz wymiany ich doświadczeń |
rodzice dzieci z wadą słuchu |
K. Kobylak A. Konieczko |
cały rok szkolny |
Indywidualne porady i konsultacje - Jak wspierać dziecko w rozwoju? |
Metody i formy wspierania rozwoju dziecka (bezpieczeństwo i akceptacja, nagrody i kary, komunikacja,samodzielność) |
rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym |
I. Pietrzyk |
rok szkolny |
Indywidualne konsultacje - Jak wspomagać dziecko w uczeniu się, rozwiązywaniu problemów poprzez kreatywne myślenie? |
Wykorzystanie technik twórczego myślenia w zapamiętywaniu treści, czytaniu ze zrozumieniem, poprawnej pisowni |
rodzice uczniów klas I - III |
I. Pietrzyk |
rok szkolny
|
Indywidualne porady - Jak wspomagać rozwój funkcji percepcyjno - motorycznych? |
Propozycje ćwiczeń w formie zabaw oraz wykorzystywania różnych sytuacji życiowych w celu rozwijania funkcji poznawczych |
rodzice dzieci przedszkolnych |
I. Pietrzyk |
rok szkolny |
Oferta dla nauczycieli
Propozycja warsztatów, zajęć do realizacji w przedszkolach,
szkołach oraz w poradni
rok szkolny 2019/2020
NAZWA FORMY |
KRÓTKI OPIS |
OSOBA PROWADZĄCA |
MIEJSCE I TERMIN REALIZACJI |
Szkoła dla Rodziców i Wychowawców |
Zajęcia psychoedukacyjne dla nauczycieli doskonalące umiejętności komunikacji z uczniem |
Z. Peter-Kubicka |
PPP, placówki w zależności potrzeb grupy |
Jak pracować z dzieckiem z wadą słuchu w szkole ogólnodostępnej |
Wykład dotyczący pracy z uczniem z wadą słuchu w szkole ogólnodostępnej |
K. Kobylak |
przedszkola i szkoły zgodnie z zapotrzebowaniem |
Praca z uczniem z zespołem Aspergera |
Spotkanie szkoleniowo-dyskusyjne dla nauczycieli, wychowawców, asystentów i pedagogów Obszar: specyfika zespołu Aspergera, a specyfika szkoły. Obszary zwiększające niekorzystne aspekty zaburzenia i utrudniające rozwój dziecka oraz edukację. Procedury wspomagające pracę i rozwój ucznia z zespołem Aspergera |
B. Poleszczuk |
szkoła lub poradnia odpowiednio do potrzeb i możliwości |
Praca z dzieckiem z ADHD |
Spotkanie szkoleniowo-dyskusyjne dla nauczycieli, wychowawców, asystentów i pedagogów Obszar: specyfika ADHD, a specyfika szkoły. Obszary zwiększające niekorzystne aspekty zaburzenia i utrudniające rozwój dziecka oraz edukację. Procedury wspomagające pracę i rozwój ucznia z ADHD |
B. Poleszczuk |
szkoła lub poradnia odpowiednio do potrzeb i możliwości |
Zachowania problemowe - praca z uczniem, klasą, rodzicem oraz grupą |
Spotkanie szkoleniowo-dyskusyjne dla nauczycieli, wychowawców, asystentów i pedagogów Obszar: zachowania problemowe w odniesieniu do pracy z uczniem, rodzicem, klasą i grupą rodziców. Co wzmacnia zachowania trudne, a co może je zniwelować |
B. Poleszczuk |
szkoła lub poradnia odpowiednio do potrzeb i możliwości |
Wspieranie rozwoju mowy młodszych dzieci przedszkolnych |
Opracowanie zestawu ćwiczeń wspomagających komunikację werbalną. Prezentacja |
E. Jurzak-Kokotowska |
przedszkola rok szkolny |
Norma rozwojowa czy wada wymowy? |
Konsultacje indywidualne dotyczące konkretnego dziecka |
E. Jurzak- Kokotowska |
przedszkola rok szkolny |
Jak pomóc dziecku jąkającemu się? | Konsultacje indywidualne dotyczące konkretnego dziecka |
E. Jurzak-Kokotowska |
szkoły rok szkolny |
Zabawy językiem |
Opracowanie zestawu ćwiczeń wspierających artykulację dla dzieci 4 - 5 letnich |
E. Jurzak-Kokotowska |
przedszkola rok szkolny |
Poradnia przyjazna dzieciom |
Zajęcia otwarte dotyczące ćwiczeń usprawniających narządy artykulacyjne dla nauczycieli i zorganizowanych grup przedszkolnych |
A. Konieczko A. Masternak |
PPP
|
Logopedia w pigułce |
Wykład dotyczący typowych wad wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym |
A. Konieczko |
przedszkola zgodnie z zapotrzebowaniem |
Dostosowanie programu pracy grupowej w przedszkolu do indywidualnych potrzeb dziecka z zaburzeniem mowy |
Konsultacje indywidualne dla nauczycieli, którzy mają w grupach dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego |
W. Barciś |
przedszkola rok szkolny |
Jak pomóc dziecku z wadą wymowy w przedszkolu? |
Konsultacje indywidualne dotyczące konkretnego dziecka |
W. Barciś |
przedszkola rok szkolny |