Wczesne wspomaganie
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w poradni realizowane jest przez:
- Diagnostykę potrzeb rozwojowych, edukacyjnych oraz zdrowotnych dzieci połączoną 
z ustaleniem form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, profilaktyczno-wychowawczej oraz opieki i kształcenia specjalnego.
 - Pomoc rodzinie w rozpoznawaniu niepełnosprawności dziecka.
 - Współpracę z ośrodkami zajmującymi się wspomaganiem rozwoju dzieci.
 - Ustalanie kierunków i harmonogramu działań w zakresie wczesnego wspomagania 
i wsparcia rodziny dziecka oraz prowadzenie różnego rodzaju form terapii
w stosunku do dzieci. - Opracowywanie i realizację z dziećmi i ich rodzinami indywidualnych programów wczesnego wspomagania, z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę dziecka.
 - Prowadzenie spotkań indywidualnych i grupowych psychoedukacyjnych, profilaktycznych, terapeutycznych z dziećmi, rodzicami w celu niesienia pomocy psychologicznej. Udzielanie pomocy rodzinie w odpowiedniej interpretacji zachowań dziecka i prawidłowej na nie reakcji.
 - Dokumentowanie działań prowadzonych w ramach indywidualnego programu wczesnego wspomagania.
 
Zasady rekrutacji dzieci do wczesnego wspomagania:
- Opinia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie wczesnego wspomagania.
 - Rejonizacja: rejon poradni zgodnie z miejscem zamieszkania lub rejon poradni zgodnie z przynależnością do przedszkola.
 - Wiek dziecka – do 6 roku życia lub rozpoczęcia nauki w szkole
- w pierwszej kolejności dzieci do 3 roku życia
 
 - Edukacja przedszkolna:
- w pierwszej kolejności dzieci nie uczęszczające do przedszkola
 
- w następnej kolejności dzieci uczęszczające do przedszkoli, które nie udzielają pomocy psychologiczno-pedagogicznej
 
 - Tylko w przypadku wolnych miejsc:
- dzieci realizujące opinię wczesnego wspomagania w Ośrodku Wczesnej Interwencji lub w innej poradni
 
- dzieci realizujące wychowanie przedszkolne w Przedszkolu Integracyjnym,
 
- dzieci realizujące wychowanie przedszkolne w Zespole Szkół i Placówek Specjalnych
 
 
