Oferta dla rodziców
Propozycje spotkań
w przedszkolach i szkołach
rok szkolny 2019/2020
TYTUŁ FORMY |
KRÓTKI OPIS |
OSOBA PROWADZĄCA |
TERMIN REALIZACJI |
Trudności adaptacyjne pierwszoklasisty |
Prelekcja dla rodziców |
K. Kobylak
|
zgodnie z zapotrzebowaniem |
Jak pracować z dzieckiem w domu? |
Informacje o terapii w poradni, współpracy z logopedą. Propozycje ćwiczeń stymulujących rozwój mowy |
W. Barciś |
rok szkolny |
Porady indywidualne dla rodziców |
Informacje o problemie dziecka, konsekwencjach braku terapii logopedycznej. Krótki zarys przebiegu terapii oraz propozycja ćwiczeń do czasu rozpoczęcia zajęć |
W. Barciś |
rok szkolny |
Porady dla rodziców po logopedycznych badaniach przesiewowych w przedszkolach i szkołach |
Indywidualne konsultacje dotyczące wad wymowy występujących u dzieci oraz przedstawienie możliwości i sposobów pracy z dzieckiem w domu pod kierunkiem logopedy |
A. Konieczko |
po zakończeniu badań przesiewowych |
Porady indywidualne dla rodziców po logopedycznych badaniach przesiewowych | Przedstawienie stanu mowy dziecka. W przypadku konieczności podjęcia terapii - przedstawienie schematu działań |
E. Jurzak-Kokotowska |
rok szkolny |
Jak pomóc dziecku jąkającemu się? |
Udzielanie wskazówek rodzicom dzieci mających problemy z płynnym mówieniem |
E. Jurzak-Kokotowska |
rok szkolny |
Jak pomóc dziecku w wyborze szkoły i zawodu? |
Spotkanie informacyjne dla rodziców uczniów klas VIII |
R. Szczepanik |
zgodnie z zapotrzebowaniem |
5-6 lat to dużo czy mało? |
Spotkanie szkoleniowo-dyskusyjne dla rodziców dzieci 5-6 letnich mających na celu zwrócenie uwagi na obszary w rozwoju dziecka istotne ze względu na kształtowanie się umiejętności potrzebnych do podjęcia nauki w szkole |
B. Poleszczuk |
rok szkolny odpowiednio do potrzeb i możliwości |
Nie wyręczaj! Wymagaj i wspomagaj! "O Zosi Samosi słów kilka" |
Warsztat stymulacji rozwoju małego dziecka i regulacji relacji "rodzic-dziecko". Etapy rozwoju dziecka w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym. Stymulacja rozwoju małego dziecka |
B. Poleszczuk |
rok szkolny odpowiednio do potrzeb i możliwości |
Aby dziecko chciało się uczyć... |
Spotkanie szkoleniowo-dyskusyjne. Porozmawiamy o tym: -dlaczego dzieci niezbyt chętnie się uczą, -dlaczego odkładają naukę, -jak rodzina może się przyczynić do niewłaściwych bądź właściwych wzorców zachowań, -jakie komunikaty niszczą motywacje naszych dzieci |
B. Poleszczuk |
rok szkolny odpowiednio do potrzeb i możliwości |
"Oby nie było za późno"... |
Spotkanie szkoleniowo-dyskusyjne Obszar: profilaktyka, edukacja Porozmawiamy o: -zagrożeniach współczesnego świata, -o tym, dlaczego tak trudno czasem porozumieć się z własnym dzieckiem -zachowaniach ryzykownych, -uzależnieniach
|
B. Poleszczuk |
rok szkolny odpowiednio do potrzeb i możliwości |
Jak wspomagać pracę dziecka z trudnościami w nauce, w tym z dysleksją, dysortografią i dysgrafią |
Konsultacje dla rodziców: - symptomu trudności, - wskazówki do pracy w domu |
M. Matecka-Masiarek |
szkoły rok szkolny |
Pomoc dziecku rozpoczynającemu naukę w szkole (uczeń klasy I), naukę przedmiotową (uczeń kl. IV) |
Konsultacje dla rodziców |
M. Matecka-Masiarek |
według potrzeb |
Propozycje spotkań w poradni
rok szkolny 2019/2020
Nazwa formy |
Krótki opis |
Odbiorcy |
Osoba prowadząca |
Termin realizacji |
Szkoła dla rodziców
|
Cotygodniowe grupowe zajęcia psychoedukacyjne doskonalące kompetencje wychowawcze rodziców |
rodzice, prawni opiekunowie dzieci i młodzieży |
Z. Peter-Kubicka |
rok szkolny |
Grupa wsparcia rodziców
|
Doskonalenie umiejętności zdobytych na zajęciach "Szkoły dla rodziców" |
rodzice po warsztatach "Szkoły dla rodziców i wychowawców" |
Z. Peter-Kubicka |
rok szkolny |
Terapia psychologiczna |
Terapia rodzin dzieci z zaburzeniami rozwojowymi |
rodziny |
Z. Peter-Kubicka |
rok szkolny |
Konsultacje dla rodziców dzieci z wadą słuchu uczestniczących w grupowym treningu słuchowym |
Omówienie zajęć, udzielanie wskazówek do pracy z dzieckiem w domu. Wsparcie dla rodziców w kwestii adresów miejsc dot. badań słuchu na terenie kraju oraz wymiany ich doświadczeń |
rodzice dzieci z wadą słuchu |
K. Kobylak A. Konieczko |
cały rok szkolny |
Indywidualne porady i konsultacje - Jak wspierać dziecko w rozwoju? |
Metody i formy wspierania rozwoju dziecka (bezpieczeństwo i akceptacja, nagrody i kary, komunikacja,samodzielność) |
rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym |
I. Pietrzyk |
rok szkolny |
Indywidualne konsultacje - Jak wspomagać dziecko w uczeniu się, rozwiązywaniu problemów poprzez kreatywne myślenie? |
Wykorzystanie technik twórczego myślenia w zapamiętywaniu treści, czytaniu ze zrozumieniem, poprawnej pisowni |
rodzice uczniów klas I - III |
I. Pietrzyk |
rok szkolny
|
Indywidualne porady - Jak wspomagać rozwój funkcji percepcyjno - motorycznych? |
Propozycje ćwiczeń w formie zabaw oraz wykorzystywania różnych sytuacji życiowych w celu rozwijania funkcji poznawczych |
rodzice dzieci przedszkolnych |
I. Pietrzyk |
rok szkolny |