Oferta dla uczniów
Zajęcia realizowane w przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych
rok szkolny 2019/2020
TYTUŁ FORMY | KRÓTKI OPIS | OSOBA PROWADZĄCA | TERMIN REALIZACJI |
Złości dość |
Zajęcia na temat trudnych emocji oraz skutecznych metod radzenia sobie z nimi |
A. Masternak |
zgodnie z zapotrzebowaniem |
Zajęcia integracyjne dla grup klasowych |
Budowanie pozytywnych relacji w zespole klasowym |
A. Masternak M. Miszczyk |
zgodnie z zapotrzebowaniem |
Program profilaktyki alkoholowej. Trening skutecznego odmawiania |
Weryfikowanie wiedzy na temat alkoholu, skutków oraz mechanizmów uzależniania się. Trening skutecznego odmawiania. Zajęcia dla uczniów klas V-VII szkoły podstawowej |
A. Masternak M. Miszczyk |
zgodnie z zapotrzebowaniem |
Moje mocne strony i zainteresowania |
Zajęcia warsztatowe dla uczniów klas VI szkoły podstawowej |
M. Węglewska I. Zawiasa |
zgodnie z zapotrzebowaniem |
Matura i co dalej? |
Zajęcia warsztatowe dla uczniów klas II i III szkół ponadgimnazjalnych na temat planowania dalszego kierunku kształcenia, połączone z diagnozą preferencji zawodowych |
R. Szczepanik |
zgodnie z zapotrzebowaniem |
Wybieram szkołę ponadpodstawową |
Zajęcia warsztatowe dotyczące planowania dalszego kierunku kształcenia dla uczniów klas VIII |
R. Szczepanik |
zgodnie z zapotrzebowaniem |
Szkoły ponadpodstawowe |
Zajęcia informacyjne dla uczniów klas VIII na temat możliwości kształcenia w Jeleniej Górze |
R. Szczepanik |
zgodnie z zapotrzebowaniem |
Zajęcia antystresowe |
Techniki autorelaksacji i modyfikacja lękowych nastawień - Zajęcia dla uczniów klas III ponadgimnazjalnych |
A. Krawczyszyn B. Zielińska |
cały rok szkolny |
Zajęcia warsztatowe dotyczące rozwiązywania sytuacji konfliktowych bądź trudnych w klasie |
Zajęcia rozwijające konstruktywne wzorce zachowań w sytuacjach trudnych - Uczniowie klas V szkół podstawowych i starsi |
A. Krawczyszyn B. Zielińska |
cały rok szkolny |
Zajęcia warsztatowe rozwijające umiejętności interpersonalne i komunikacyjne |
Zajęcia warsztatowe z elementami edukacji, rozwijające konstruktywne wzorce zachowań. Profilaktyka zachowań problemowych - Uczniowie klas V szkół podstawowych i starsi |
A. Krawczyszyn B. Zielińska |
cały rok szkolny |
Zajęcia psychoedukacyjne - profilaktyka uzależnień |
Edukacja z elementami warsztatu - Uczniowie klas VI szkół podstawowych i starsi |
A. Krawczyszyn B. Zielińska |
cały rok szkolny |
Wiem i mądrze wybieram |
Zajęcia psychoedukacyjne z obszaru profilaktyki. Tematyka ukierunkowana zgodnie z zapotrzebowaniem (uzależnienia, zdrowy tryb życia, właściwe planowanie i wykorzystanie czasu wolnego, bezpieczeństwo w sieci itp.) - Uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
B. Poleszczuk |
cały rok szkolny - odpowiednio do zgłaszanych potrzeb i możliwości |
Kim jestem, kim chcę być czyli "Moja przyszłość zależy ode mnie" |
Zajęcia psychoedukacyjne z elementami warsztatu z zakresu rozpoznawania swoich mocnych i słabych stron, orientacji zawodowej i szkolnej. Zajęcia mogą być wykorzystane dwutorowo: - do obserwacji ucznia z problemami - do psychoedukacji Uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
B. Poleszczuk |
cały rok szkolny - odpowiednio do zgłaszanych potrzeb i możliwości |
Inni czy tacy sami? |
Zajęcia psychoedukacyjne ukierunkowane na tworzenie klimatu akceptacji rówieśniczej tolerancji. Zajęcia mogą być wykorzystane dwutorowo: - do obserwacji ucznia z problemami - do psychoedukacji Uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
B. Poleszczuk |
cały rok szkolny - odpowiednio do zgłaszanych potrzeb i możliwości |
"Nie", które chroni |
Zajęcia psychoedukacyjne z elementami warsztatu. Obszar - profilaktyka uzależnień, zachowań ryzykownych. Problematyka obejmuje umiejętność stawiania granic, przewidywania skutków, określania oczekiwań i potrzeb. Zajęcia mogą być wykorzystane dwutorowo: - do obserwacji ucznia z problemami - do psychoedukacji |
B. Poleszczuk |
cały rok szkolny - odpowiednio do zgłaszanych potrzeb i możliwości |
Nauka - co zrobić, aby uczyć się szybciej i chętniej? |
Zajęcia psychoedukacyjne z elementami warsztatu. Zakres: style uczenia się, motywacja poznawcza. Zajęcia mogą być wykorzystane dwutorowo: - do obserwacji ucznia z problemami - do psychoedukacji Uczniowie klas IV - VII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych |
B. Poleszczuk |
cały rok szkolny - odpowiednio do zgłaszanych potrzeb i możliwości |
Zajęcia realizowane w poradni dla dzieci przedszkolnych
i klas I-III
rok szkolny 2019/2020
TYTUŁ FORMY |
KRÓTKI OPIS |
ODBIORCY |
OSOBA PROWADZĄCA |
REALIZACJA |
Pomoc pedagogiczna dla dzieci z trudnościami w funkcjonowaniu; zajęcia indywidualne |
Rozwijanie umiejętności językowych, komunikowania się. Kształtowanie umiejętności aktywnego spędzania wolnego czasu. Rozwijanie kompetencji społecznych. Kształtowanie nawyków radzenia sobie w sytuacjach trudnych |
uczniowie klas I-III |
M. Matecka-Masiarek |
cały rok szkolny |
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne indywidualne, ewentualnie w małych grupach (2-3 osobowych) |
Rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych i ich integracji, nauka czytania, w tym czytania ze zrozumieniem; kształtowanie wrażliwości ortograficznej pisania, trening ortograficzny, usprawnianie motoryki |
uczniowie klas I-III |
M. Matecka-Masiarek |
cały rok szkolny |
Zajęcia przygotowujące do rozpoczęcia nauki szkolnej (indywidualne)
|
Rozwijanie percepcji wzrokowej i funkcji słuchowo-językowej, usprawnianie motoryki rąk; kształtowanie pojęć i operacji matematycznych |
dzieci 5-6-letnie
|
M. Matecka-Masiarek
|
cały rok szkolny |
Pomoc pedagogiczna indywidualna
|
Rozwijanie gotowości szkolnej, doskonalenie funkcji percepcyjno-motorycznych
|
dzieci 5-6-letnie |
M. Miszczyk |
cały rok skolny |
Terapia psychologiczna |
Terapia skierowana do dzieci z zaburzeniami funkcjonowania emocjonalno-społecznego |
dzieci w wieku przedszkolnym i uczniowie szkół podstawowych |
Z. Peter- Kubicka |
cały rok szkolny |
Jak radzić sobie z niepłynnością mówienia? |
Zajęcia grupowe dla dzieci jąkających się, poznawanie i stosowanie technik upłynniających mówienie |
dzieci szkolne kl. I-III |
E. Jurzak-Kokotowska |
rok szkolny |
Grupowy trening słuchowy dla dzieci z wadą słuchu |
Ćwiczenia muzyczno-ruchowe, słowno-ruchowe, słowno-rytmiczne oraz słuchowe. Trening uwagi słuchowej |
dzieci w wieku przedszkolnym 3-6 r.ż
|
A. Konieczko K. Kobylak
|
cały rok szkolny
|
Pomoc pedagogiczna indywidualna |
Rozwijanie gotowości szkolnej, doskonalenie funkcji percepcyjno-motorycznych |
dzieci w wieku 5-6 lat |
K. Kobylak |
cały rok szkolny
|
Pomoc pedagogiczna indywidualna i w małych grupach (2 - 4 osobowych) |
Doskonalenie techniki czytania i pisania oraz umiejętności czytania ze zrozumieniem |
uczniowie klas I - III |
K. Kobylak |
cały rok szkolny |
Pomoc pedagogiczna – zajęcia indywidualne oraz w małych grupach (3-4 osobowych)
|
Uczenie kreatywnego myślenia, umiejętności rozwiązywania problemów, trening pamięci, nadawanie odpowiedniej struktury zdobywanym informacjom oraz przetwarzanie ich poprzez zabawy o charakterze polisensorycznym. Rozwijanie gotowości szkolnej doskonalenie funkcji percepcyjno-motorycznych, reklamowanie samego siebie, osiąganie radości z własnych osiągnięć. |
dzieci 5 - 6 letnie |
I. Pietrzyk |
cały rok szkolny |
Pomoc pedagogiczna indywidualna i w małych grupach (2-4 osobowych) |
Rozwijanie kreatywnego myślenia dziecka przy rozwiązywaniu problemów według określonej struktury, trening dobrej pamięci. Rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych istotnych w uczeniu się m.in. czytania i pisania. Ćwiczenia poprawnej pisowni, doskonalenie techniki czytania i umiejętności czytania ze zrozumieniem. |
uczniowie kl. I-III |
I. Pietrzyk |
cały rok szkolny |
Poradnia przyjazna dzieciom |
Zajęcia otwarte dotyczące ćwiczeń oddechowych, usprawniających narządy artykulacyjne |
zorganizowane grupy dzieci przedszkolnych |
A. Konieczko A. Masternak
|
|
Stymulacja rozwoju mowy z dogoterapią |
Zajęcia grupowe z wykorzystaniem ćwiczeń stymulujących rozwój mowy przy współudziale psa terapeutycznego |
dzieci przedszkolne |
D. Włodarczyk W. Barciś |
rok szkolny |
Stymulacja rozwoju mowy z integracją sensoryczną |
Zajęcia indywidualne dla dzieci z zaburzeniami mowy; kształtowanie małej i dużej motoryki, funkcji słuchowych, rozwój leksyki |
dzieci przedszkolne |
W. Barciś |
cały rok szkolny |
Terapia logopedyczna z udziałem psa terapeutycznego |
Prowadzenie terapii indywidualnej przy współudziale psa |
Klienci poradni, wymagający terapii logopedycznej, bez przeciwwskazań do udziału w dogoterapii |
W. Barciś |
cały rok szkolny |
Terapia kynofobii |
Zajęcia terapeutyczne, prowadzone przez psychologa z udziałem psa |
Klienci poradni cierpiący na kynofobię |
W. Barciś |
cały rok szkolny zgodnie z zapotrzebowaniem |
Zajęcia realizowane w poradni dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
rok szkolny 2019/2020
TYTUŁ FORMY |
KRÓTKI OPIS |
ODBIORCY |
OSOBA PROWADZĄCA |
REALIZACJA |
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne indywidualne, ewentualnie w małych grupach (2-3 osobowych) |
Rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych, nauki czytania, w tym czytania ze zrozumieniem; kształtowanie wrażliwości ortograficznej pisania; trening ortograficzny; usprawnianie motoryki |
uczniowie kl. IV-VIII |
M. Matecka-Masiarek |
cały rok szkolny |
Pomoc pedagogiczna dla dzieci z trudnościami w funkcjonowaniu; zajęcia indywidualne |
Rozwijanie umiejętności językowych, komunikowania się;Kształtowanie umiejętności aktywnego spędzania wolnego czasu; Rozwijanie kompetencji społecznych; Kształtowanie nawyków radzenia sobie w sytuacjach trudnych |
uczniowie kl. IV-VIII |
M. Matecka-Masiarek
M. Miszczyk |
cały rok szkolny |
Pomoc pedagogiczna indywidualna i w małych grupach (2-4 osobowych) |
Doskonalenie techniki czytania i pisania oraz rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem |
uczniowie kl. IV |
K. Kobylak M. Miszczyk |
cały rok szkolny |
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne indywidualne, ewentualnie w małych grupach (2-3 osobowych)
|
Rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych; nauki czytania, w tym czytania ze zrozumieniem;kształtowanie wrażliwości ortograficznej pisania
|
uczniowie kl.IV-VI
|
M. Miszczyk |
cały rok szkolny |