Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna

Jelenia Góra ul. Wolności 259 (Cieplice)

działania Poradni w sytuacji nadzwyczajnej

Procedura odbioru dzieci i młodzieży z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Jeleniej Górze w sytuacji NADZWYCZAJNEJ

 

  1. Przez sytuację NADZWYCZAJNĄ rozumie się stwierdzenie przez psychologa/pedagoga poradni następujących okoliczności:
  • zachowania dziecka/ucznia wskazujące na jego niestabilny stan emocjonalny w danej chwili (w tym: agresja lub autoagresja)
  • stwierdzenie nasilających się samookaleczeń
  • deklarowanie przez dziecko/ucznia myśli/planów samobójczych
  1. W sytuacji Nadzwyczajnej pracownik Poradni ma obowiązek niezwłocznie zawiadomić rodzica/opiekuna prawnego dziecka/ucznia o wystąpieniu sytuacji a w przypadku jego nieobecności podczas badania lub na terenie Poradni, zażądać natychmiastowego osobistego odebrania z Poradni dziecka/ucznia przez rodzica / opiekuna prawnego. Poprzez sformułowanie: “natychmiastowego” rozumie się godzinę zegarową od skontaktowania się z rodzicem/opiekunem prawnym.

    3. Po poinformowaniu rodzica/opiekuna oraz podczas obioru dziecka z Poradni rodzic/opiekun prawny ma obowiązek wypełnić Oświadczenie dostępne w Poradni. 

    4. W sytuacjach, gdy:
  • rodzic/opiekun prawny pacjenta odmawia przyjazdu w ciągu godziny zegarowej od skontaktowania się, pracownik Poradni ma obowiązek wezwać psychiatryczne pogotowie ratunkowe i oddać pacjenta pod opiekę personelu medycznego pogotowia.
  • nie ma możliwości skontaktowania się w ciągu 15 min. z rodzicem/opiekunem prawnym pacjenta, pracownik Poradni ma obowiązek wezwać psychiatryczne pogotowie ratunkowe i oddać pacjenta pod opiekę personelu medycznego pogotowia.
  1. Po wystąpieniu sytuacji nadzwyczajnej pracownik Poradni ma obowiązek niezwłocznie sporządzić pisemną notatkę służbową i załączyć ją do teczki osobowej dziecka/ucznia.

Polityka Ochrony Dzieci przed Krzywdzeniem

Polityka Ochrony Dzieci przed Krzywdzeniem
Preambuła
Naczelną zasadą wszystkich działań podejmowanych przez pracowników placówki jest działanie dla dobra dziecka i w jego najlepszym interesie. Pracownik placówki traktuje dziecko z szacunkiem oraz uwzględnia jego potrzeby. Niedopuszczalne jest stosowanie przez pracownika wobec dziecka przemocy w jakiejkolwiek formie. Pracownik placówki, realizując te cele, działa w ramach obowiązującego prawa, przepisów wewnętrznych danej placówki oraz swoich kompetencji.

Zapraszamy do zapoznania się z całą treścią polityki, którą można przeczytać TUTAJ.

Szukaj