Kadra
KADRA PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ 2019/2020
Dyrektor - Lucyna Dzieniszewska
kwalifikacje zawodowe: pedagog, tyflopedagog, zarządzanie w oświacie, terapia pedagogiczna, przygotowanie do życia w rodzinie
obszar pracy w poradni:
- orzecznictwo
- konsultacje dla rodziców i nauczycieli
- interwencje kryzysowe
- szkoleniowe rady pedagogiczne
- diagnoza trudności w uczeniu się.
Wicedyrektor - Agnieszka Baraniecka
kwalifikacje zawodowe: neurologopeda, oligofrenopedagog, specjalista wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju, zarządzanie w oświacie
obszar pracy w poradni:
- diagnoza i terapia dzieci z deficytami i opóźnieniami rozwojowymi 0-6 r. ż.
- terapia logopedyczna w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka
- orzecznictwo
- koordynacja zajęć stymulujących rozwój dzieci z dysfunkcjami i opóźnieniami rozwojowymi w ramach wczesnego wspomagania
- przesiewowe badania słuchu PBZ (Platformą Badań Zmysłów)
- konsultacje dla rodziców i nauczycieli
- nadzór i opieka nad praktykami studenckimi.
PSYCHOLODZY:
Ilona Korzekwa pracuje jako psycholog
obszar pracy w poradni:
- diagnoza i terapia dzieci z deficytami i opóźnieniami rozwojowymi w wieku 0-6 r. ż. w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
- diagnoza gotowości szkolnej
- diagnoza problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów w wieku przedszkolnym i szkolnym
- orzecznictwo
- pomoc terapeutyczna dla rodzin dzieci niedostosowanych społecznie oraz z problemami wychowawczymi
- terapia grupowa: trening umiejętności społecznych dzieci w wieku 5-8 lat, gotowość szkolna.
Agnieszka Masternak pracuje jako psycholog
obszar pracy w poradni:
- diagnoza i terapia dzieci z deficytami i opóźnieniami rozwojowymi w wieku 3-6 r. ż. w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
- diagnoza problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- diagnoza gotowości szkolnej
- prowadzenie zajęć profilaktyki alkoholowej w szkołach podstawowych i gimnazjalnych
- psychoedukacja i porady dla rodziców
Zofia Peter-Kubicka pracuje jako psycholog
dodatkowe kwalifikacje: terapia pedagogiczna, ogólnopolski realizator „Szkoły dla rodziców i wychowawców”
obszar pracy w poradni:
- diagnoza problemów dydaktycznych i wychowawczych
- pomoc uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami rozwojowymi i trudnościami w emocjonalnym przystosowaniu
- orzecznictwo
- terapia rodzin z zaburzeniami systemu wychowawczego
- prowadzenie warsztatów podnoszących umiejętności wychowawcze rodziców i opiekunów w ramach „Szkoły dla rodziców”
- prowadzenie grupy wsparcia dla rodziców
- terapia pedagogiczna.
Renata Szczepanik pracuje jako psycholog
dodatkowe kwalifikacje: pedagog, doradca zawodowy, terapeuta SI, trener Biofeedback
obszar pracy w poradni:
- diagnoza dzieci z opóźnieniami i odchyleniami rozwojowymi w wieku 2-6 r.ż. (profil PEPR)
- diagnoza problemów dydaktycznych i wychowawczych wieku wczesnoszkolnego i szkolnego
- diagnoza i terapia indywidualna uczniów z trudnościami w uczeniu się matematyki
- orzecznictwo
- poradnictwo zawodowe dla młodzieży
- przesiewowe badania słuchu i wzroku PBZ (Platformą Badań Zmysłów)
- terapia SI (integrcaji sensorycznej)
- terapia metodą Biofeedback.
Ewa Szumna pracuje jako psycholog
dodatkowe kwalifikacje: psychoterapeuta poznawczo-behawioralny w trakcie certyfikacji
obszar pracy w poradni:
- diagnoza i terapia dzieci z deficytami i opóźnieniami rozwojowymi w wieku 2-6 r. ż. w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
- diagnoza gotowości szkolnej
- diagnoza problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów w wieku przedszkolnym i szkolnym
- orzecznictwo
- pomoc terapeutyczna dla rodzin dzieci niedostosowanych społecznie oraz z problemami wychowawczymi
- pomoc terapeutyczna dla dzieci oraz młodzieży zmagającej się z zaburzeniami lękowymi oraz zaburzeniami nastroju.
Beata Zielińska pracuje jako psycholog
obszar pracy w poradni:
- diagnoza problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów
- prowadzenie zajęć grupowych dla młodzieży przejawiającej zaburzenia zachowania, w szczególności trudności adaptacyjne
- realizacja programu profilaktyki alkoholowej w szkołach podstawowych i gimnazjalnych
- psychoedukacja i porady dla rodziców
- terapia rodzinna
- mediacje rodzinne.
PEDAGODZY:
Anna Jaglewicz pracuje jako pedagog i logopeda
dodatkowe kwalifikacje: logopeda
obszar pracy w poradni:
- diagnoza i terapia dzieci z deficytami i opóźnieniami rozwojowymi 0-6 r. ż.
- przesiewowe badania logopedyczne dzieci w wieku przedszkolnym
- diagnoza i terapia pedagogiczna i logopedyczna dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- orzecznictwo.
Katarzyna Kobylak pracuje jako pedagog
dodatkowe kwalifikacje: surdopedagog, oligofrenopedagog
obszar pracy w poradni:
- diagnoza trudności dydaktycznych wieku przedszkolnego i wczesnoszkolnego, w tym diagnoza dziecka słabosłyszącego
- ocena gotowości szkolnej
- orzecznictwo
- terapia indywidualna i grupowa dzieci z deficytem słuchu w ramach wczesne wspomagania
- terapia pedagogiczna dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym, w tym słabosłyszących,
- przesiewowe badania słuchu PBZ (Platformą Badań Zmysłów)
Małgorzata Miszczyk pracuje jako pedagog
dodatkowe kwalifikacje: oligofrenopedagog, terapeuta SI, trener Biofeedback, psychotera[euta w trakcie certyfikacji
obszar pracy w poradni:
- diagnoza dzieci z opóźnieniami i odchyleniami rozwojowymi w wieku 2-6 r.ż. (profil PEPR)
- diagnoza problemów dydaktycznych i wychowawczych wieku przedszkolnego i wczesnoszkolnego
- diagnoza gotowości szkolnej
- terapia pedagogiczna z elementami integracji sensorycznej dla dzieci zagrożonych odroczeniem od obowiązku szkolnego
- trening myślenia twórczego, praca z dziećmi zdolnymi w wieku przedszkolnym
- orzecznictwo
- przesiewowe badania wzroku PBZ (Platformą Badań Zmysłów)
- terapia SI
- terapia metodą Biofeedback.
Beata Poleszczuk pracuje jako pedagog
dodatkowe kwalifikacje: oligofrenopedagog, mediator, specjalista diagnozy klinicznej autyzmu ADOS-2, terapeuta poznawczy Instrumental Enrichment, terapia pedagogiczna, readaptacja niedostosowanych społecznie
obszar pracy w poradni:
- diagnoza dzieci z deficytami i opóźnieniami rozwojowymi w wieku 2-6 r. ż. (w tym spektrum autyzmu)
- diagnoza problemów dydaktycznych i wychowawczych
- orzecznictwo
- wsparcie dzieci, młodzieży i ich rodziców w sytuacjach trudnych wychowawczo
- praca z dzieckiem przewlekle chorym i jego rodziną
- warsztaty dla nauczycieli i rodziców w zakresie pracy z dziećmi z problemami rozwojowymi, wychowawczymi oraz adaptacyjnym
- profilaktyka uzależnień w szkołach.
Małgorzata Tarasiewicz-Fortuna pracuje jako pedagog
dodatkowe kwalifikacje: tyflopedagog
obszar pracy w poradni:
- diagnoza zaburzeń rozwoju psychoruchowego u dzieci w wieku przedszkolnym
- diagnoza pedagogiczna dzieci z trudnościami w uczeniu się w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- diagnoza potencjałów i uzdolnień u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- przesiewowe profilaktyczne badania pedagogiczne w przedszkolach
- diagnoza gotowości szkolnej
- indywidualna i grupowa terapia pedagogiczna wspomagająca rozwój dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- terapia pedagogiczna dziecka słabowidzącego
- indywidualna i grupowa stymulacja myślenia twórczego u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- psychoedukacja rodziców i opiekunów.
Ilona Zawiasa pracuje jako pedagog
dodatkowe kwalifikacje: doradca zawodowy, szkolny organizator rozwoju edukacji
zarządzanie w oświacie, komunikacja społeczna i public relations
obszar pracy w poradni:
- diagnoza problemów dydaktyczno-wychowawczych uczniów na etapie edukacji wczesnoszkolnej i szkolnej
- diagnoza gotowości szkolnej
- orzecznictwo
- prowadzenie zajęć zawodoznawczych w szkołach
- prowadzenie Otwartej Pracowni Edukacyjnej Pedagogów Szkolnych
- psychoedukacja rodziców i nauczycieli.
LOGOPEDZI
Dorota Włodarczyk pracuje jako logopeda
dodatkowe kwalifikacje: neurologopeda, oligofrenopedagog, trener Bioffedback
obszar pracy w poradni:
- przesiewowe badania logopedyczne dzieci w wieku przedszkolnym
- diagnoza i terapia logopedyczna
- przesiewowe badania słuchu PBZ (Platformą Badań Zmysłów)
- terapia indywidualna dzieci słabosłyszących w wieku przedszkolnym w ramach wczesnego wspomagania rozwoju,
- psychoedukacja rodziców i opiekunów.
Wioletta Barciś pracuje jako logopeda
dodatkowe kwalifikacje: neurologopedą, surdologopeda, terapeuta SI, dogoterapeuta
obszar pracy w poradni:
- przesiewowe badania logopedyczne dzieci w wieku przedszkolnym
- diagnoza i terapia logopedyczna dzieci oraz uczniów (w tym słabosłyszących i głuchych)
- przesiewowe badania słuchu PBZ (Platformą Badań Zmysłów)
- terapia SI
- dogoterapia
- organizacja i prowadzenie szkoleń otwartych dla rodziców i nauczycieli w przedszkolach i szkołach
- orzecznictwo
- porady dla rodziców, opiekunów i nauczycieli.
Edyta Jurzak-Kokotowska pracuje jako logopeda
dodatkowe kwalifikacje: neurologopeda
obszar pracy w poradni:
- przesiewowe badania logopedyczne dzieci w wieku przedszkolnym
- przesiewowe badania słuchu PBZ (Platformą Badań Zmysłów)
- diagnoza i terapia logopedyczna dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym
- porady dla rodziców, opiekunów i nauczycieli
- terapia indywidualna i grupowa dzieci jąkających się.
Agnieszka Konieczko pracuje jako logopeda
dodatkowe kwalifikacje: neurologopeda, pedagog
obszar pracy w poradni:
- diagnoza i terapia dzieci z deficytami i opóźnieniami rozwojowymi 0-6 r. ż.
- przesiewowe badania logopedyczne dzieci w wieku przedszkolnym
- diagnoza i terapia logopedyczna dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym
- orzecznictwo
- terapia wczesnej nauki czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną
- wsparcie terapeutyczne dla dzieci i rodziców w zakresie wad słuchu oraz implantów ślimakowych.